2011. január 12., szerda

Hogyan vásároljunk olcsón új Kitchen Aid mixert?

Karácsonyra a férjemtől megkaptam ajándékba a rég áhított Kitchen Aid mixeremet. 
Az igazság az, hogy ahogy ez sok családban a párok között lenni szokott, tudtam, hogy mit fogok kapni. 
Az egy dolog, hogy az ember ír egy ajándék listát, különböző értékű ajándékokkal, hogy mit szeretne kapni, amit aztán egész évben lehet nézni és róla válogatni. Az is egy dolog, hogy az asszony folyamatosan a férje fülébe duruzsolja, hogy "drágám, úgy szeretnék egy Kitchen Aid-et". Lássuk be, gyakran meg kell fognunk a párunk kezét és elvezetni a megfelelő helyre, ahol neki már csak a bankkártyáját kell előhúznia és fizetnie, hogy aztán elégedetten dőljön hátra, hogy le van tudva a karácsonyi ajándékozás. Oké, mindig vannak kivételek :)
Nálunk valami hasonló módon zajlott, de már az internet uralta világban.

A vásárlással kapcsolatos tapasztalataimat nem csak az Ausztráliában élőknek szánom, hanem a magyar érdeklődőknek is, függetlenül attól, hogy az árakra ausztrál dollárban hivatkozom. A magyar árakat ti ismeritek jobban, de ahogy rákerestem, forintra átszámolva is érdemes elgondolkozni egy online rendelésen. 

Mivel régóta szerettem volna egy KA-et, rendszeresen figyeltem az ebay-en, hátha hozzájutok egy használt géphez, potom pénzért. Rá kellett jönnöm, hogy ez nem valószínű. A KA elég nehéz ahhoz, hogy sok eladó nem hajlandó postázni (akkor sem, ha ez a te költséged lenne), mert nem tudja garantálni, hogy be tudja úgy csomagolni, hogy a szállítás során nem történik sérülés. Megértem őket. 
A másik, hogy a KA, az KA - vagyis egy életre szól. Hiába használt, elég jól tartja az árát és $500 alatt bizony igen ritkán lehet hozzájutni, az eredeti ára pedig $650-tól felfelé mozog (típustól és színtől, illetve helytől és akciótól függően, mert akár $850 is lehet). 

Egyszer azonban ráakadtam egy fórumra, ahol arról beszélgettek, hol a legolcsóbb a KA. Heteken keresztül figyeltem a beszélgetést és a tapasztalatokat, melyik a megbízható eladó, hol mennyi a garancia, hol van épp akció, mennyi idő a szállítás, hogyan lehet nagyobb árkedvezmény kiharcolni egyes boltokban. Ezen az oldalon ajánlottak egy amerikai oldalt, ahol elsősorban az európai piacra szánt modelleket árulnak igazán kedvező áron. 

Mit jelent ez? 
Fontos tudni, hogy bár minden Kitchen Aid-et az Egyesült Államokban gyártanak, az ottani elektromos hálózat 110V-tal működik, míg Európa és a világ nagy részén 220-230-240V-osak a hálózatok. Így ha lehetőséged is lenne egy amerikai (vagy kanadai) piacra szánt géphez jutni (ahol egyébként nagyságrendekkel olcsóbb ez a gép, mint bárhol máshol), volt-átalakító nélkül nem tudod használni. Kifejezetten olyat kell venni, amit az európai piacra gyártottak (ezek Ausztráliában is használhatók).
Magyarországon az elektromos hálózat 230 V-os, Ausztráliában 220 V-os.

Nos, mi erről a weboldalról rendeltük meg a Kitchen Aid-et, abban a színben, amiben szerettem volna (mandulafehér). A megrendelést akkorra időzítettük, amikor az ausztrál dollár épp erősebb volt az amerikai dollárnál, így a szállítási- és a banki költségekkel együtt sem került a gép többe, mint $400. Persze, nem tudtuk előre, hogy az ozzi dollár erősebb lesz, de amikor az lett, akkor gyorsan döntöttünk is a vásárlásról :)
A megrendeléskor a megjegyzéshez beleírtam, hogy küldjenek ausztrál dugalj konvertert is, amit a géppel együtt meg is kaptam (ez afféle turista dugalj, nem pedig volt-átalakító). 

A gépet a megrendeléskor egyből, online fizettük, a szállítás pedig napra pontosan egy hetet vett igénybe. A szállítást a DHL végezte, amit megbízhatóbbnak tartok, mint mondjuk a magyar postát, hisz a szállítás egész menete pontosan regisztrált. 

A garanciáról annyit érdemes tudni, hogy az Ausztráliában megszokott 5 év garancia helyett ezen az oldalon csak 1 évet adnak, ami viszont, tekintve, hogy a KA-ek mennyire megbízható gépek, illetve milyen mértékű megtakarítást érünk el, számomra egy elfogadható kompromisszum volt. Főleg, hogy egy használt esetében még ennyi garanciát sem kaptam volna...

23 megjegyzés:

Nelli írta...

Jaj de szeretnék egy ilyet!Használd egészséggel!:-)

Dió Bisztró írta...

És ez a krémszínű milyen jól mutatna az én konyhámban is :) de egyenlőre még a Le Creusetem beszerzése a projekt. Aztán egyszer a KA lesz.... Bár ez tényleg a pulton mutat a legjobban, halvány fogalmam nem lenne, hova tegyem, különösen, mert a BOSCH-t is meg kellene tartanom a kiegészítő funkciói miatt... szóval azért dilemma egy ilyen újabb eszköz vásárlása. Vagy felcserélem a konyhát a nappalival.... Vagy elköltözünk :)

Alexandra írta...

@Nelli:
Köszi :)

@Dió Bisztró:
Úgy tűnik, jól fel vagy szerelve :)
Az én álmom is egy nagy konyha, pedig a mostanira sem lehetne panaszom.

B. Gabi írta...

Namost, megjött a teljesen tudatlan...
Én még erről így kifejezetten, ezzel a névvel nem hallottam. Jó, ilyet már láttam... szóval szemmel láthatóan ez egy keverőgép. Biztos vannak különböző,- és cserélhető keverői, de ezen kívül mit tud? Nyilván másban is megmutatkozik a különlegessége, mint a keverés.

Wise Lady írta...

Na és mi az, amit ebben az árban kaptál? Csak az alapgép, vagy mást is tud? Sorold fel légyszi!
Igazad van, mert a magyar árnál sokkal barátibb.

Trichterwinde írta...

Szia,
régóta olvasgatlak :) MOst előlépek :) ÉN is én is én is ilyet a k a r o k :)))))))))) Nemsokára jön a 30. szülinapom és az oldal amit ajánlottál,nos tényleg szuper áron árulja a KA-kat :) Számolj majd be a használatáról és a tapasztalatokról. Engem a dagasztás és a tészták bekeverése, hab felverése ami nagyon érdekel :) Húsdaráló kiegészítő van hozzá vajon?
Köszi
T.

Alexandra írta...

@Gabi:
Ez a hozzászólásod úgy tetszett :D
Ez olyan, mint a Trabant és a Porsche közötti különbség.
Ez nem a Trabant kategória :)

@Wise Lady:
Az alapgépet a keverőtállal, egy átlátszó "hozzáadagoló" fedéllel és 3 fajta keverőfejet (habverés, dagasztás és bekeverés). + a konverter, de az Magyarországra nem kell.
Ugyanezen az oldalon kiegészítőket is lehet kapni.

@Trichterwinde:
Habverésre már használtam és nagyon elégedett vagyok vele. Gyors, erős és alapos, nem kell a tálat kapargatnom, hogy valamelyik része még kimaradt.
Húsdaráló kiegészítő kapható hozzá, nekem (egyelőre) még nincs.

Foodafok írta...

Gratulálok. Használd egészséggel. Köszi a tippet, remek az ajánlott honlap. Megéri a befektetést.

Ami írta...

Ó, én is annyira szeretnék egy KA-t..., de valóban horrorszitikus ára van. Viszont sok haszonos információt adtál, lehet mégsem reménytelen álom...

Vera írta...

Alexandra,
Fizettél rá vámot? Ha igen mennyit.

Engem ez aggaszt a legjobban. Ezek a nyavajás svájciak még a fotóstáskámra is fizettettek 50 frank!!!!!! vámot...
Persze az is igaz, hogy sok minden átjön vám nélkül...

Alexandra írta...

@Vera:
Nem, nem kellett vámot fizetnem utána.
Gondolom, ez országfüggő...

Vera írta...

Köszi, előbb utóbb megrendelem, de most "out of stock" van az összes gépre :(

Zsuzsi írta...

Azért csak óvatosan ezzel! A gyakorlatban SEMMI garancia nem jár a géphez. Nem hogy öt vagy egy év, SEMMI. Egyrészt azért mert adapterrel küldik a gépet ami a jóég tudja, milyen minőségű (egy rendes 220-as adapter egy ilyen teljesítményű géphez 30-40.000 Ft lenne és akkora mint a robotgép maga), másrészt azért, mert gondoljátok végig melyik magyar szerviz fogja ingyen megcsinálni a külföldön megvásárolt gépet... Szállítással együtt annyival nem olcsóbb - én itt vettem és szerencsém is volt, mert egy fogaskerék eltört és ingyen kicserélték. Kérdeztem és mondták is hogy ha nem Magyarországon vettem volna akkor fizetősbe lett volna vagy 20.000 Ft a javítás. Uhh.

Alexandra írta...

@Zsuzsi:

Ez nem így van. Egy év garancia van a gépre, az eladónál. A fórumon, ahol e céget ajánlották, felmerült a kérdés, hogy vajon hogy lehet a garanciát igénybe venni, ha az eladó az USA-ban, mi meg Ausztráliában élünk, de akinek ilyen jellegű tapasztalata volt, az pozitívan nyilatkozott (nem akarok a részletekbe belemenni, más is elolvashatja azt, amit én). Másfelől, a KA nem véletlenül KA - évtizedekig megbízhatóak. Ausztráliában 5 év garancia van rá.

Az igazi tévedés mégis ott van, hogy adapterrel küldik a gépet. NEM. Ezek a gépek az európai piacra készültek, minimum 220 V-os hálózatra, ennek megfelelő csatlakozóval, mely Magyarországon is használatos. Tudom, mert saját tapasztalatról beszélek.

Az az érzésem, hogy nem elolvastad végig a posztomat, mert erről is, és a garanciáról is részletesen írtam.
Az én gépem lassan két éve megvan, semmi gond nincs vele.

A poszt megírása óta azonban megváltoztatták a jogszabályt és az EU területén kívüli országból beérkező csomagokat ÁFA és VÁM terheli. Valószínűnek tartom, hogy Magyarországról így már nem éri meg e cégtől rendelni.

Névtelen írta...

+ $140 a posta Magyarországra és NAGYON sanszos a vám + áfa is, így már szerintem nem éri meg...

Névtelen írta...

Szia Alexandra!
Egy olyankerdesem lenne a KA-vel kapcsolatban, hogy dagaszt is rendesen? En eleg sokat sutok kenyeret, pekarut, de a review-k alapjan elbizonytalanodtam, hogy birna-e a kikepzest? Esetleg meg tudnad osztani a tapasztalataidat? Elore is koszi!
Krisz

Alexandra írta...

Szia Krisz,

Megmondom őszintén, fogalmam sincs. Egyetlenegyszer sem dagasztottam még vele, s valószínűleg - köszönhetően a paleonak - már nem is fogok.
Mixerként hetente többször használom, legutoljára 6 órán át szinte folyamatosan, de kb. 10-15 perces megszakításokkal. A gép nem melegedett túl, ugyanolyan jól és megbízhatóan dolgozott.
Húsdarálásra is használtam már, azzal sem volt semmi gond.

A napokban kölcsönkaptam egy Breville mixert és a két gépet egyszerre használtam. A KA egyértelműen sokkal jobb. Ugyanannyi tojásfehérjét a KA feleannyi idő alatt ver fel, mint a Breville.

Én elégedett vagyok a KA-del és csak ajánlani tudom.

Névtelen írta...

Igaza van Alexandrának, egy életre szól :-)

Az enyém piros, amerikai verzió, 200 dollárért rendeltem az amazonon, 20 dollár volt hozzá a feszültségátalakító és a barátnőm cipelte nekem haza bőröndben, szóval a magyar ár negyedéért jutottam hozzá és... és hát imádom :-)
Dagasztani is igen jól tud, pikk-pakk megvan a kelttészta (Limara receptjeit sütöm). A tapasztalatom az, hogy bár rá van írva, hogy 1 kg lisztből készült tésztát tud feldolgozni, de ez a valóságban 60 dkg. Azt viszont villámgyorsan és profin megoldja :-)
Húsdaráló feltétem, reszelő-szeletelőm, citrusfacsaróm és fagyi adapterem van még hozzá és minddel elégedett vagyok.
Ildi

Hudi írta...

Ha még valaki idetéved, ajánlom megnézésre:

http://www.ebay.at/itm/Kuchenmaschine-KitchenAid-Classic-6-teiligem-Bonus-in-Weiss-5K45SSEWH-275-Watt-/201357090270?hash=item2ee1d15dde:g:SfIAAOSwl8NVZBb1

Németország, nincs áfa, meg vám, egy rakat extra van hozzá!

Baksay Éva írta...

Sziasztok!Van egy piros színű Kitchen Aidem, imádom és használom sokat teljes elégedettséggel. Költöztünk és a konyha színvilága adott volt, én ragaszkodom a márkához, viszont jobban el tudnék képzelni egy krémszínűt. Nincs valaki, aki ilyennel rendelkezik és éppen egy pirosra vágyik?

Baksay Éva írta...

Sziasztok!Van egy piros színű Kitchen Aidem, imádom és használom sokat teljes elégedettséggel. Költöztünk és a konyha színvilága adott volt, én ragaszkodom a márkához, viszont jobban el tudnék képzelni egy krémszínűt. Nincs valaki, aki ilyennel rendelkezik és éppen egy pirosra vágyik?

Unknown írta...

Kedves Alexandra! Megbízható ez az amerikai oldal?
Üdvözlettel: Attila

Alexandra írta...

Szia Attila,

Igen, megbízható. Egy olyan fórumon találtam a címet, amelyik maga is megbízható és olyan tagok ajánlották, akik szintén vásároltak onnan.
Mi is innen rendeltük a Kitchen Aid-emet és a mai napig tökéletesen működik, viszonylag gyakori használat mellett.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...