2010. szeptember 7., kedd

Tárkonyos paszternákpüré almával és parmezánnal

Már egy ideje keresem a burgonyapüré tökéletes paleo változatát - jelentem, megtaláltam :) (bár hard paleosoknak ez sem ajánlott)
Limara oldalán találkoztam a paszternákpürével (és azóta egy étlapon is) és kedvet kaptam az elkészítéséhez. Limara burgonyával készítette, de ez nálam nem jöhetett számításba. Pár nappal korábban viszont kipróbáltam egy almás burgonyapüré receptet (igen, az is nagyon finom, nem paleosoknak nagyon ajánlom) és e kettő alapján elkészítettem a magam változatát. 

Mindenhez ajánlom, amihez egyébként burgonyapüré passzolna.

Hozzávalók (2 személynek):

3 db nagy paszternák (an: parsnip)
2 db alma (pl. Granny Smith)
kevés vaj
kevés reszelt parmezán (talán 5 dkg-t használtam? nem volt sok)
tárkony (an: tarragon)
só, bors

A tisztított paszternákot kb. 3-5 mm-es szeletekre vágom és forró, sós vízbe 5 percre felteszem főni. Közben az almákat megpucolom és kockákra vágom (először nyolcba, majd minden cikket 3 felé). 5 perc elteltével a paszternákhoz adom az almát és további kb. 3-5 percig főzöm, amíg a paszternák és az alma törhetően puha nem lesz.
Ekkor leöntöm a főzőlevet, adok hozzá egy kis vajat és az egészet botmixerrel pürésítem. Megszórom annyi parmezánnal, hogy a püré krumplipüré állagú legyen (nem kell sok, mert a sajt elolvad) és azzal is összekeverem. Tárkonnyal, sóval és borssal ízesítem.

A képen látható püré még tárkony nélkül készült.

Tejérzékenyeknek: Vaj helyett használj kacsa- vagy libazsírt. A parmezán elméletileg használható, ha legalább 4 (de inkább több) hónapig volt érlelve - de ki is lehet hagyni. Használj helyette apróra tört diót.
Glutén érzékenyeknek: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.
Paleosoknak: Élvezd az ételt úgy, ahogy van.

2 megjegyzés:

Ildy írta...

Ez nagyon finom lehet. Több receptben is találkoztam már paszternákkal, kár, hogy nem találok se boltban, se piacon.

Alexandra írta...

Valóban finom. Azért ne add fel a keresést, hátha :)
Ezzel szemben nálunk mindenhol lehet kapni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...