2010. május 17., hétfő

VKF 34. - Birsalmasajt gyömbérrel és fehérborssal

Elég későn vettem észre a kiírást, de a következő étel szerintem maximálisan illik Aphrodité asztalára.

Vettem egy szakácskönyvet, melyben ókori receptek vannak modernizálva.
Csalódás.
Hogy miért, arról inkább egy másik bejegyzésben, valamikor a jövőben.
Ami viszont jó, hogy némelyik receptnél megtalálható az eredeti "recept" is.
Na már most, az általam készített birsalmasajt receptje nincs e szakácskönyvben, viszont az egyik "eredeti recept" szerintem egyértelműen a birsalmasajtra emlékeztet, csak ilyen érdekes hozzávalókkal.

In Syria is made a quince-cake, which lasts for such a long
time that containers packed with it are exported to Rome.
It is made from honey and the flesh of quinces that has
been pulped and boiled with honey.
My medicine, which I make for those suffering from a
loss of appetite, is made not only from honey and apple
juice, but also contains a little white pepper, ginger, and
vinegar.
- ON THE POWERS OF FOODS, BOOK 2. GALEN

Mivel minden hozzávalóm volt hozzá itthon, még birsalmá
m is, megcsináltam. Hogy biztos legyek abban, nem lesz rémes az ízkombináció, miután a birsalmát már meg is pürésítettem, egy pici adagot egy külön tálban kikavartam a fűszerekkel. És az eredmény? Hmmmm....! Mennyei!

Nagyon különleges, frissítően izgalmas birsalmasajt lett a kísérlet ereménye.

A birsalma főzéséhez a tippet Chilli & Vaniliától vettem, illetve az ő bejegyzéséhez fűzött megjegyzésekből.
Hozzávalók:
2 db birsalma
2 evőkanál verjuice
kb. 1 teáskanálnyi frissen reszelt gyömbér (szárítottal ne is próbálkozzatok)
1 evőkanál méz
frissen őrölt fehérbors ízlés szerint (hát, én néhányat csavartam az őrlőn, de hogy hányszor, arra nem emlékszem...)
A birsalmákat kockára vágtam és feltettem annyi vízben főni, amennyi épp ellepte.
Amikor megfőttek (szinte el is főtték a vizet...), meghámoztam őket és eltávolítottam a fás magházakat.
A turmixgépben aprítottam, pürésítettem az egészet, majd megint visszatettem főni: egy evőkanálnyi verjuice-t öntöttem hozzá, a reszelt gyömbért és az őrölt fehérborsot. Alacsony-közepes hőmérsékleten, folyamatosan kavargatva addig főztem, amíg még jobban besűrűsödött (kb. 15 perc). Mivel szerintem eleve elég sűrű volt a birsalmapüré, így egy kissé bizonytalan voltam, meddig is kellene főzni.
Ekkor hozzáadtam a kanálnyi mézet és még egy evőkanálnyi verjuicet. Tovább főztem addig, amíg már majdnem odakapott (kb. 5 perc). Ekkor átlátszó fóliával bélelt formákba öntöttem őket.

Nagyon nehéz volt kivárni, hogy rendesen kiszáradjanak...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...