2010. május 15., szombat

Manly Pavilion Restaurant & Bar

Biztos van, akinek feltűnt, hogy nálam május 9-e volt bejelölve, mint anyák napja. Ausztráliában ugyanis ekkor tartották és őszintén szólva, amikor beállítottam a dátumot, nekem fel sem tűnt, hogy az nem esik május első vasárnapjára...

Anyósomat egy nappal korábban, szombaton köszöntöttük fel. Ennek az egyetlen oka az volt, hogy csak aznapra tudtam asztalt foglalni az egyik étterembe. Tulajdonképpen egy másikat néztem ki, de mivel későn kezdtem az egészet intézni, már csak a várólistára tudtam feliratkozni. Ha egy kicsit várok, lett is volna asztal, de addigra túl voltunk a szombati ebéden.
Nem bántam :)

Tehát, hogyan is köszöntse fel az ember a hetvenen túli édesanyját, akinek ennyi idősen ugyebár már mindene megvan? A férjem nagyon nem törte a buksiját, de hát erre vannak a feleségek, hogy kitalálják. Ti már tudjátok a választ: étterembe visszük.
Anyósom szereti az elegáns, drága helyeket. Ami ebben jó, hogy a kellemest összekötjük a hasznossal, hisz mi is részesülünk a jó konyhából és a kényeztetésből :)

Választásom a nem rég megnyílt Manly Pavilion Restaurant & Bar-ra esett, értelemszerűen Manlyben.
Az étterem kialakítása modern, kreatív, elegáns. A teraszról csodálatos panoráma nyílik a manly-i öbölre és ennek élvezésére még az időjárás is a segítségünkre volt: tiszta égbolt és ragyogó napsütésben volt részünk.

Nézzünk a választékot:

Csipegetős (amíg az ételre várunk):
5 fajta, elegendő egy egész asztaltársaságnak. Olyanok vannak köztük, mint marinált olivabogyó vagy mozzarella golyók. Árak: $9-$12, kivéve az osztriga (6 db $24, 12 db $32)

Előétel:
6 fajta, árak $20-$28

Tészták (előétel adagnyi):
2 fajta tésztaétel, 1 gnocchi és 1 risotto. Árak $22-$28

Halak:
4 féle, árak $34-$38

Húsok:
4 féle, árak $36-$38

Köret:
4 féle, ebből kettő zöldsaláta, árak egységesen $12

Sajtok:
4 féle, az árakra nem emlékszem és a letölthető menűn nincs rajta

Édességek:
6 féle, árak $12-$14

Fix árért ($88) 5 fogásos menüt is lehet kérni (nem kértük).

Szót kell még ejtenem a borlapról is, ami nagyon vaskos volt és még magyar borokat is találtam benne. Hatalmas választékkal rendelkeznek.

Mint a fentiekből látható, árakban az étterem eléggé el van eresztve.
Viszont: minden étel fantáziadús és nagyon finom volt! A kiszolgálás remek (ilyen helyen ez el is várható), mindenről részletes beszámolót kaptunk.


Marinált olasz és ausztrál olivabogyók


Grillezett scampi, zeller raguval és bagna cauda-val

Sült malachús cseresznyével és mustár zöldjével


Grillezett tengeri sügér spenóttal és citromszósszal (pontosabban avgolemono-val)

Sült bárány olivával és padlizsánnal (caponata)

Gorgonzolával töltött kakaós ravioli mézzel

Rizspuding kandírozott alma és pirított tönköly fagylalttal

Hm, ennek a nevére nem emlékszem... talán fagylalt volt.

Az étlap egyébként tele volt olasz szavakkal, úgyhogy kellett is a magyarázat. Most, hogy kiszótáraztam, inkább sznobságnak tűnik, mint indokoltnak. Hisz ha már olaszos ételek vannak, akkor miért nem a teljes megnevezése olasz az ételeknek (angol fordítással), miért csak egy-egy szó? Ez főleg olyan esetekben értelmetlen, amikor caponata-t ír padlizsán helyett vagy farro-t tönkölybúza helyett. Szerintem van, aki még angolul se tudná a tönkölyt :)

A kedvencem a gorgonzolával töltött kakaós ravioli volt, melyet biztos meg is fogok csinálni itthon. Igazából e desszert miatt foglaltam asztalt ebben az étteremben :) Meg akartam kóstolni ;) A rizs puding is nagyon finom volt (férjem desszertje volt), amit egyébként puding helyett csak budino-nak hívtak. Talán ha nem lennének ilyen flancos nevek, akkor kevésbé lennének népszerűek? Ha ez is az indok, emiatt kár lenne aggódniuk.

Lényeg a lényeg: az anyák napi ebéd jól sikerült, az ételek ízlettek, az anyósom elégedett volt, az időjárással pedig szerencsénk volt.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...