2010. május 25., kedd

Coppa fügével, szarvasgombás olajjal, mézzel és vino cottoval, rukkolaágyon

Ehhez az ételhez hasonlót ettem a Fifteen Melbourne-ben tett látogatásunkkor, de egy kicsit alakítottam rajta. Na nem azért, mintha az eredeti nem lett volna elég finom - szó nincsen erről.

A heti bevásárlás alkalmából láttam meg egy rúd Campisi Coppát. Persze, fogalmam sem volt arról, hogy ez mi, egyszerűen csak gyönyörűen nézett ki. Látszott rajta, hogy jól ki van száradva és emlékeztetett a jó fajta sonkára vagy bresaolára. Először csak 6 szeletet akartam venni, de aztán kaptam egy szelet kóstolót és lett belőle 10 szelet. Legközelebb még többet veszek :)

Mint azóta utánanéztem, a coppa, vagy más néven capicola, egy nápolyi szalámi-féle, mely a disznó nyakából (capo) és vállaiból (collo) készül. Hasonló a sonkához, a prosciuttohoz, épp csak a disznó más testrészéből készül.Ezt a fenséges ételt előételnek ajánlom, például egy ünnepi ételsorhoz vagy ha vendégeket akarunk elkápráztatni. Ha étlapon látnám, biztos nagyon drága lenne :)
Tudom, nem egy hétköznapi kaja, nem egy hétköznapi hozzávalókkal, de minek menjünk étterembe, ha itthon ilyet is ehetünk? ;)
Az ilyen ételek miatt érdemes főzni.

Hozzávalók (2 személyre):
10 szelet coppa (helyettesíteni lehet bresaolával vagy bármilyen nagyon-nagyon jó minőségű sonkával, pl. prosciuttoval)
2 db fekete, érett füge
2 kis marék rukkola

méz
fig vino cotto*
szarvasgombás olívaolaj

Két tányér közepére egy-egy marék rukkolát halmoztam. A coppa szeleteket négyrét hajtottam és 5-5 szeletet a sarkukhoz közel fogvájóra tűztem. A két coppa-nyársot a rukkolahalmokra helyeztem. A fügéket kettévágtam és díszítésként a tányérokra helyeztem. A fügés vino cotto-ból egy kis csíkot húztam mindkét tányérra, kanállal igazítva a csíkon (hogy művészibben nézzenek ki).
Csőrős mézből néhány nagyon vékony szálat húztam a tányérokon keresztbe (a mézből csak egy leheletnyi kell, mert nem annak az íze, illetve nem az édesnek kell dominálnia, ezért fontos, hogy vékony vonalakat tudjunk húzni). Végül egy ujjal az olajos üveg száját nagyrészt befogva, egy kevés szarvasgombás olívaolajat csepegtettem a coppára, rukkolára.



A vino cotto egy édeskés, nagyon aromás, bársonyos szirup. Az enyém fügével van sűrítve, e mellett pedig sűrített szőlőlevet, vörösborecetet és vizet tartalmaz. Használható sütéshez, szószokhoz, sült zöldségekhez, desszertekhez. Kacsamell vagy kenguru mellé ugyanúgy finom lehet, mint panna cottahoz.
Márkája: Maggie Beer
Beszerzési helye: Thomas Dux


5 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

Jó boltokba járhatsz,hogy ilyen finom alapanyagokat találsz!
A kengurut legálisan lehet fogyasztani? Mindig azt gondoltam,hogy védett.
Olyan szépen tálaltál,hogy sajnálná az ember megenni!:)

Wise Lady írta...

Szenzációs! Nagyon finom lehet.

Alexandra írta...

@Réka:
Igen, a kengurut legálisan lehet fogyasztani. Itt írtam róla:
http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/2010/02/rukkola-salata-kenguru-prosciuttoval.html
Nagyon sok fajta kenguru létezik, de csak 4 félének a húsa kapható étkezési célra.

A tálalás még csak csak-csak, de az íze...! ;)

@Wise Lady:
Valóban az :)

bogdanovits írta...

A nagyobbik lányom megjegyezte a Thomas Dux boltban vásárolt kovászos kenyérre, hogy "holnap is ilyet kérek"...
A kengurú húsa tényleg nagyon finom.
Kérdés: mi egyszer vettünk szarvasgombás olajat (az Aldi-ban), de máshol nem láttunk.

Alexandra írta...

@Bogdanovits:
Nem csodálom, hogy szereti, én is ott szoktam venni a kovászos kenyeret :) Általában teljeskiőrlésű tönkölybúzásat vagy rozskenyeret veszek.
Szarvasgombás olaj az Aldiban? Nagyon akciós dolog lehetett, mert ott még nem láttam. A TD-nál az is van, igaz, nagy kiszerelésben, ezért elég drága. Én a hentesünknél vettem egy kis 55 ml üvegben (olasz termék). Szerintem az is bőven sokáig elég.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...