2010. április 7., szerda

Kaktuszfüge

Nemrégiben igazi ínyencséghez jutottam: kaktuszfügét találtam a boltban.
Vettem is belőle 3 darabot, had kóstolja meg a férjem és a fiam is.
Életemben először Korfun kóstoltam - nagyon finom gyümölcsről van szó. Vigyázni kell azonban vele, mert ha nem jól bontod ki, napokig szedegetheted a minitüskéket az ujjaidból.

Mi is az a kaktuszfüge?
A neve árulkodó: egy kaktusz gyümölcse. Többek között Mexikóban és a mediterrán vidéken is megterem - de szerencsére itt, Ausztráliában is. A következő képet pár nap hijján épp egy éve, a szomszéd kertjében fényképeztem:

Sok-sok napfényre van szüksége, anélkül a kaktusz ehető gyümölcsöt nem terem.

Hogyan is kell a gyümölcsöt felvágni és a finom, lédús gyümölcshúshoz jutni?
Szükségünk lesz egy késre és egy villára. A villát beleszúrjuk a gyümölcsbe, hogy ne guruljon el. A késsel levágjuk a két végét. Ezután egy nem túl mély, hosszanti metszést végzünk a gyümölcsön. A kés lapját párhuzamosan a vágással bebújtatjuk a mélyedésbe és a gyümölcs héját lefeszítjük a húsról. Amikor a gyümölcs már jobban kinyílt, a késsel lefogjuk a héját, a villával meg szépen legörgetjük a gyümölcsöt.
A gyümölcshúst tedd másik tányérra, mint ahol a héja volt, egyébként nem kerülöd el a kaktuszfüge bosszúját ;)


6 megjegyzés:

Araniel írta...

Jajj én ezt imádom :D
Én tunéziában ettem először, hoztam is haza egy zacskóval :D
Egyszer láttam(és vettem) itthon a Plusban, de azóta nem jutok hozzá. Pedig nagyon finom.

GasztroRéka írta...

Ez annyira jó lehet! Én csak kaktuszfüge kivonatos teát ittam,amit a Hyson (www.hysonsk.com) forgalmaz. Itthon bioboltokban lehet kapni. Illetve boltit,de kitudja abban mennyi az aroma. Igazán frissítő hatása van,és olyan "kell még" íze. Ezek után gondolom,hogy önmagában a gyümölcs mekkora élményt nyújthat! Szerintem Magyarországon ez nem igazán ismert,jó,hogy népszerűsíted!:)

Atis írta...

A lengyeleknél ittam dobozost,talán 100%-os tartalommal, azóta a kedvencem ez a gyümölcs. Leragadtak néhány fajta behozatalánál, pedíg annyira sok féle gyümölcs van amit sokan kipróbálnának...

Valcsi írta...

A LIDL és a Spar-ban is lehet már rendszeresen kapni :)

tipicalgemini írta...

SZiasztok! Ha nekem nem ízlik, mert olyan semmi izűm akkor velem van a baj, vagy rossz gyümölcsöt választottam? :) Pedig nem vagyok intenzív-íz mániás:)

Peter Szalai írta...

Pfff... Hát én imádom de ostoba voltam.... most szedetem a tüskéket >< :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...