2010. április 23., péntek

Diós-banános muffin

Véletlenül akadtam erre a receptre (itt), miközben egész mást kerestem. A receptet néhány tipp követett, melyek közül a lisztre vonatkozót meg is fogadtam (eredetileg 1 bögre teljeskiőrlésű liszt van megadva, amit lecseréltem barnarizs és hajdinalisztre).
Tetszik, hogy mindenféle édesítés nélkül (se cukor, se méz, se stevia, semmi) is elég édes, a banánnak köszönhetően.

Lássuk hát, mit sütöttem szerda este :)


Hozzávalók:
1/2 bögre barnarizs-liszt
1/2 bögre hajdinaliszt
1 bögre zabpehely
1/2 tk szódabikarbóna
1 csapott tk sütőpor (gluténmentes)
3 érett banán, villával összetörve
1 bögre összetört dióbél
2 tojás
1/4 bögre repceolaj
4 ek joghurt
1/2 tk őrölt szerecsendió
1,5 tk őrölt fahéj
1 tk vanília paszta

A sütőt előmelegítjük 180 C fokra.A száraz hozzávalókat (liszt, zabpehely, szódabikarbóna, sütőpor, dióbél, fűszerek) elkeverjük, míg egy másik tálban a folyékonyakat (tojás, olaj, joghurt, vanília). A lisztes keverékbe töltjük a folyékony keveréket és az összetört banánokat.
A masszát beleadagoljuk a muffin formákba, majd egy kevés dióval díszítjük a nyers muffinok tetejét. Kb. 20 perc alatt szép barnára sütjük őket.

Nekem 16 db muffin lett belőle.
Biztos ki fogom még próbálni mandulával, áfonyával is.





5 megjegyzés:

Unknown írta...

Ott ezek a különleges lisztek nem drágábbak, mint a hagyományos fehér liszt vagy teljes kiőrlésű liszt?

Egyébként jól néz ki. :)

Alexandra írta...

De, drágábbak. Viszont szerintem az itteni viszonyokhoz képest megfizethetőek és nem olyan vészes az áruk.
Meg tudod, nem használom a lisztet kilószámra. Sok fajta lisztem van, hol ezt használom, hol azt, úgyhogy összességében elég sokáig elég. Na meg nem is sütök olyan gyakran és olyan mennyiséget, mint régen.
Még ha úgy is tűnik ;)

GasztroRéka írta...

A finom olajak is nagyon drágák itt!
Tényleg nem kell egy ilyen sütibe sok liszt,ez még talán belefér.
Szerintem nagy hibája Magyarországnak,hogy 20 évvel a rendszerváltás után még mindig nem támogatott a bioélelmiszer és az egészséges táplálkozás. Pedig ez alap lenne. Speciel én egy nagykereskedésbe járok ahol adnak diákkedvezményt,igaz ez messze van stb. Remélem azért megérjük egyszer azt,hogy nem azt kell nézni mennyibe kerül,hanem azt nézzük kizárólag mi az ami jó nekünk!
Örülök ezeknek az egészséges recepteknek mert sokat lehet tanulni általuk,vagyis Alexandra által:)!
Biztos,hogy Alexandra a kisfiadnak nem lesznek romlott tejfogai,mint sok magyar gyermeknek,és remélhetőleg allergiás sem lesz. Amikor anyukák chips-szel és mekis hamburgerrel tömik a gyereket vasárnap az utcán vagy a metrón,na én attól rosszul vagyok!
Én gratulálni tudok a tudatosságodhoz,és bízom abban,hogy egyszer Mo-n is lesz változás!

GasztroRéka írta...

Hosszan kifejtettem a véleményem,de a kérdésem lemaradt.:( Vanília paszta alatt mit értünk? Nekem ez sajnos nem ismerős!

Alexandra írta...

@Réka:
A vanília paszta szirupban elrakott valódi vanília magokat jelent (ennek ellenére nem édes). Nálunk így lehet kapni, talán otthon a Kulinárisban is van.
Itt találsz egy összefoglalót a különböző vanília, illetve vaníliás termékekről: http://www.queenessences.com.au/products/show.php?categoryid=1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...