2010. április 22., csütörtök

Borscs

Úgy látszik, cékla korszakom van :)
Múltkor a narrabeen-i vásárban az orosz néninél lehetett kapni borscsot. Nagyon megörültem neki, gondoltam, biztos valami autentikus recept.
Ha az is volt eredetileg, hát alaposan lebutított változatot kínált a népnek...

Nem mondom, hogy az enyém ezzel szemben biztosan az eredeti (bár itt lenne az orosz nyelvű szakácskönyvem!), de egy sokkal gazdagabb, tartalmasabb leves, mint amit a néninél ettem. A híres orosz leves húsnélküli változatát készítettem el (csak hogy lerövidítsem a főzési időt):

Hozzávalók:
1,5 l marha alaplé
1 teáskanál só
1 késhegynyi fekete bors
50 dkg fejes káposzta
50 dkg cékla
1,5 dl tejföl
1 evőkanál borecet
1 petrezselyemgyökér
negyed zellergumó
1 nagy vöröshagyma
1 kis szál póréhagyma
1 evőkanál petrezselyem

A káposzta külső leveleit eltávolítjuk, a káposztát negyedekre vágjuk, torzsáját kivágjuk, a leveleket csíkokra aprítjuk.
A céklát megmossuk, meghámozzuk, ismét megmossuk és 1 kivételével ugyancsak csíkokra vágjuk. A megmaradt céklát lereszeljük és összkeverjük az ecettel.
A megtisztított petrezselyemgyökeret és a zellert megmosva kis kockákra, a hagymát finomra vágjuk.
A pórét megtisztítjuk, sárga részét levágjuk és karikára szeleteljük.
Az összes felszeletelt zöldséget (az ecetes cékla kivételével) fazékba tesszük, felöntjük a húslével és 50 percig főzzük.
Ha kész, a levest összekverjük a reszelt, ecetes céklával.
A borscsot tejföllel tálaljuk, tetejére vágott petrezselymet szórunk*

*Kivéve akiknek a férje utálja a petrezselymet.
Tejföl nélkül pedig a paleo étrendbe is illik.


Forrás: Nova Szakácskönyvek, Zöldséges ételek

5 megjegyzés:

GasztroRéka írta...

A te férjed nem szereti a petrezselymet?;) Az én párom sem rajong érte,de megeszi.:)

GasztroRéka írta...

A te férjed nem szereti a petrezselymet?;) Az én párom sem rajong érte,de megeszi.:)

Alexandra írta...

Azt mondja, nem szereti. De valójában az ízéről nem veszi észre, ha teszek az ételbe, úgyhogy ez inkább pszichikai dolog. Ha látja az ételben, akkor sem mindig ismeri fel (apróra vágva teszem bele), arra meg ráfogom, hogy bazsalikom :)))

Wise Lady írta...

Megfőztem a borscsodat, nagyon-nagyon finom volt!
http://hungariancook.blogspot.com/2010/04/hustalan-borscs.html

Alexandra írta...

@Wise Lady:
Örülök neki, megtiszteltetés, hogy ihletet adtam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...