2009. október 20., kedd

Melanzane alla parmigiana avagy padlizsánparmigiana

Mit főzzünk, mit főzzünk? Mi van itthon? Padlizsán. Direkt azért vettem, hogy valamit főzzek belőle. Receptet nem választottam hozzá, gondoltam, majd csak találok egyet. Mint gombhoz a kabátot. Nem, azért annál egyszerűbb a történet. Hisz aki annyit főz, mint én, akarom mondani annyi új receptet kipróbál, mint én, annak mindig vannak kipróbálásra váró receptjei.
Az utóbbi időben egy csomó jó padlizsános recept került a kezembe, ezért is vettem a padlizsánt.
De persze mi történik? Ki emlékszik már arra, ho
gy melyik magazinban láttam azt a jó kis receptet???
Jöjjön Jamie Oliver. Olasz kaják. Abban biztos lesz valami padlizsános.
Nem is csalódtam, megtaláltam ezt. Finom. Nem a leggyorsabb, úgyhogy ne várd, hogy fél óra múlva eszel, de talán egy óra múlva. Jobb, ha te időbe
n kitalálod, mit sütsz a padlizsánból :)

Hozzávalók (6 személyre - mi ketten bekebeleztük. Egy kicsi ugyan maradt, de mindig rájártunk..)

3 nagy, feszes padlizsán
olivaolaj
1 fej megtisztított, apróra vágott vöröshagyma

1 gerezd megtisztított és apróra vágott fokhagyma
1 púpozott kávéskanál szárított oregánó
2x400 g-os jó minőségű konzerv paradicsom

tengeri só és frissen őrölt fekete bors
1 kevés borecet
1 nagy maréknyi friss bazsalikom
4 nagy maréknyi frissen reszelt parmezán
2 maréknyi zsemlemorzsa
1 kevés friss oregánólevél
150 g mozzarellagolyó


Vágd le a padlizsán szárát, aztán szeleteld fel 1 cm vastagon és tedd félre. Akár serprenyőt, akár grillt használsz (én serpenyőt használtam) a sütéshez, legyen nagyon forró. Mialatt az melegszik, önts 2-3 löketnyi olívaolajat egy nagyobb edénybe és tedd fel közepes lángra. Dobd bele a hagymát, a fokhagymát, a szárított oregánót és pirítsd 10 percig, mire a hagyma puha lesz és a fokhagyma egy kevés színt kap. Nyomkodd szét a d
arabos részeket a konzerv paradicsomban, majd add hozzá a hagymás keverékhez. Jól keverd át, aztán fedő alatt, lassú tűzön rotyogtasd 15 percig.

Ezalatt a padlizsánszeletek mindkét oldalát grillezd nem túlságosan sötét színűre. Ahogy egy-egy adaggal végzel, tedd át egy edénybe és folytasd a grillezést. Amikor a paradicsommártás besűrűsödött és kellően édesre főtt, ízesítsd sóval és borssal, egy csöppnyi borecettel és add hozzá a bazsalikomot.


Végy egy tűzálló tálat, kb 25cm x 12-15 cm na
gyságút. Teríts le benne egy réteg paradicsomszószt, aztán szórj rá egy vékony réteg parmezánt, majd fektess rá egy réteg padlizsánt. Ezt a három réteget addig ismételd, amíg az összes alapanyagot el nem használod. A tetejére egy kis mártás kerüljön, amelyre szórj zsemlemorzsával összekevert parmezánt. A tetejét díszítsd darabokra tépett mozzarellagolyóval.
Az edényt tedd a sütőbe és 190 C fokon süsd fél órán keresztül, amíg a teteje ropogós aranybarna lesz és bugyogni kezd.


Nagyon finom lett, a férjemet emlékeztette a lasagnara. Persze, mert az is réteg
es... :)


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...