2009. július 7., kedd

Rizspuding rózsavízzel

A következő desszerttel a mai napunkat édesítettem meg. Az eredeti receptet, melyet az ABC Delicious 2009. júniusi számában találtam, annyival módosítottam, hogy a tejet rizstejjel helyettesítettem. Sajnos kisfiamnak tehéntejfehérje allergiája van, ezért szigorú tejtermékmentes diétát kell tartanom (a tehéntejfehérje az anyatejen keresztül is átjut a csecsemő szervezetébe).
Ami miatt ez a recept különösen tetszik, hogy nincs benne tejszín, a végeredmény mégis nagyon krémes, mintha lenne benne. A rózsavíz pedig igazi különlegességgé teszi!

Hozzávalók (4 személyre):
1 liter tej, + 1 evőkanálnyi (nálam rizstej)

110g arborio rizs
1 evőkanál méz vagy juharszirup (az eredeti recept szerint 2 evőkanál cukor)
fél evőkanál vanília kivonat (paszta)
1 evőkanál rózsavíz
1 evőkanál kukoricaliszt
piros színű lekvár a tálaláshoz (én málnát és cseresznyét találtam itthon)

Közepes hőmérsékleten melegítsd fel a tejet és benne a rizst, folyamatosan kevergetve, egy kicsivel forráspont alattig. Ekkor állítsd alacsonyra a hőmérsékletet, csendesen főzd tovább, időnként megkevergetve, kb 30-40 percig, míg a rizs
megpuhul. Ekkor add a mézet vagy juharszirupot (vagy cukrot), a vanília kivonatot és a rózsavizet a rizshez. A kukoricalisztet keverd össze egy kanál tejjel csomómentesen, öntsd a rizshez, majd továbbra is alacsony hőmérsékleten kevergesd 1-2 percig, amíg a puding egy kicsit besűrűsödik.
Oszd szét a rizst kelyhekbe és tálald meleg lekvárral.



Megjegyzem, hogy az eredeti recept neve Görög rizspuding. De én kétlem, hogy ez tényleg görög lenne... Ettől függetlenül nagyon finom desszert.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...