2009. június 2., kedd

Sütőtök krémleves 1

A következő levest egy Melbourne-ben élő magyar, Krisz blogján (http://repcsi.hu/krisz/) találtam, és gyorsan ki is próbáltam. Ezúttal sem hazudoltam meg önmagam, valamit megint másképp csináltam. Most azonban csak kihagytam a hozzávalókból, a saját ízlésünknek megfelelően.

Sütőtök krémleves (4 személyre)

800g sütőtök, 1 fej vöröshagyma szeletelve, 1 közepes krumpli kockázva, 2 közepes alma kockázva, 1,5 l húslé, kakukkfű, szerecsendió, só, bors, barnacukor (és ami ízlés szerint még jöhet, de én kihagytam: 1dl tejszín, 4 szelet húsos bacon kockázva, egy marék pirított tökmag)

A megpucolt és kockára vágott tököt egy 220 fokra előmelegített sürőben kb. 20 perc alatt megsütöm. Amikor a tök kész van, a vöröshagymát kevés vajon megfuttatom. Megszórom egy ek. barnacukorral és hagyom egy kicsit karamelizálódni. Hozzáadom a friss kakukkfüvet, majd a kockázott krumplit és a kockára vágott almát. Kicsit pirítom őket, majd felöntöm az egészet húslével. Kb. 15 perc alatt puhára főzöm a krumplit, majd hozzáadom a kész sütőtököt. Leveszem az edényt a tűzhelyről és egy botmixerrel az egészet pürésítem. Sóval, borssal és szerecsendióval fűszerezem.

Én itt álltam meg a recepttel, és így is nagyon finom volt. Az eredeti recept szerint még ekkor kell a levest felönteni a tejszínnel, majd pirított tökmaggal és kockára vágott sült baconnal megszórva lehet tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...