2009. június 2., kedd

Görög frappuccino

Itt Ausztráliában még nem találkoztam jeges cappuccinoval. Jeges kávét persze lehet kapni, vanília fagylalttal és tejszínhabbal alapesetben, de számomra az időnként túl tömény. Korfun rendszeresen frappuccinot ittam, és mivel egyébként is inkább cappuccinot iszom, mint kávét, ebben a nyári forróságban szerettem volna felidézni a görög ízeket. Az eredménnyel meg vagyok elégedve, remekül sikerült, épp, ahogy Korfun megszerettem :)

Görög frappuccino

Hozzávalók:
Jól lehűtött eszpresszó kávé egy kiskanál cukorral (egyébként a cappuccinot mindenféle ízesítés nélkül iszom, de a hideg változat kíván egy kis édesítést), jégkocka lefagyasztott hosszúkávéból, tej

Ahány pohárra való frappuccinot szeretnél készíteni, annyi adag eszpresszót kell lefőznöd, és minden egyes adagra egy kiskanálnyi cukorral számolj. Egy negyed tálcányi jégkockát a mozsártörőmben összetörtem, belepakoltam egy hosszú pohárba, egy másik negyed tálcányit pedig csak úgy egészben szintén beletettem a pohárba. Az egészre ráöntöttem az egy adagnyi hideg kávét. A tejből az eszpresszógép habosítójával szép kemény tejhabot vertem, majd az egészet lassan beleöntöttem a pohárba. Vigyázz, a tejet középre kell önteni, mert ha oldalt öntöd, hamar összekeveredik a pohár alján lévő kávéval és nem lesz réteges az eredmény. A frappuccinot végül megszórtam egy kis kakaóporral.



Egy kicsit féltem attól, hogy a meleg tejhab felmelegíti a kávét is, de megfelelő mennyiségű jéggel ez nem történik meg.
A frappuccino itt eddig még mindenkinek ízlett, igazi felfrissülés a nyári hőségben :)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...