2009. június 2., kedd

Brokkoli krémleves

Az első leves, amit megosztok veletek, az egy brokkoli leves. Ne mondjátok, hogy 'fúj', szerintem nagyon finom. Épp csak brokkoli volt itthon, gondoltam főzök egy kis levest belőle. Az itteni szakácskönyveimben nem találtam egyetlen egy receptet sem(Sajnos az otthoni 1,80m-nyi szakácskönyveimből csak 50cm van itt), így nekiálltam a neten böngészni. Szinte minden recept, amit találtam, tejjel, tejszínnel vagy sajttal készült, én viszont szerettem volna valami egészségesebbet készíteni. Már csak azért is, mert amióta itt vagyok, erre elég nagy hangsúlyt fektetünk. Az anyósom az egészséges étkezés tudományában remek, és fiában is sikeresen elültette az erre való figyelmet. Nem mintha bánnám, sőt! Szerintem ez jó. Szóval, a netes keresés nem hozta meg az elvár teredményt, így a sok olvasottból kreáltam egyet. Nagyon sűrű, finom leves lett belőle. Íme:

Brokkoli krémleves

1 fej brokkoli, 3 db kisebb krumpli, pár gerezd fokhagyma, 2 db csirkeleves kocka, kb. 3/4 liter forró víz, só, bors

A brokkolit kisebb, kb. egyforma virágokra szedem. A torzsáját sem hagyom veszni, azt pici kockákra vágom (kisebbekre mint a virág, mert a virág hamarabb megfő, mint a torzsa), kb. 1 cm-esekre. A krumplit meghámozom és kockára vágom, kb. olyan nagyra, mint a brokkoli torzsa. A fokhagymát megpucolom. Mindezt együtt beleteszem egy fazékba, majd felöntöm annyi forróvízzel, ami az összes hozzávalót elfedi + egy kicsit, hogy legyen minek elpárolognia. Amikor először felforr, beledobom a két leveskockát, majd addig főzöm az egészet, amíg a krumpli és a torzsa meg nem puhul. Nagyon hamar kész van, kb. 10 perc vagy még annyi sem. Ha megpuhult, leveszem a tűzhelyről és egy botmixerrel az egészet alaposan összeturmixolom, sózom-borsozom, és már kész is a leves.

Egy jó sűrű levest kell végeredményként kapnod. Ha szereted a fokhagymát és annak áldásos hatását (nem a szájszagra gondolok), akkor a végén, a fűszerezéssel együtt, tegyél a levesbe pár gerezd összetört fokhagymát. A fokhagyma ugyanis a főzéssel elveszíti a gyógyító erejét, így viszont visszapótolhatod. Piritóssal vagy pirított kenyérkockával javaslom tálalni.

Egyébként ezt a levest megcsináltam karfiollal is, azzal a különbséggel, hogy fűszerként őrölt szerecsendiót is tettem hozzá és a karfiolnak még a levelét is belefőztem a levesbe.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...